06 June 2010

Kanan Atau Kiri?

Kanan atau kiri?

Pilihan dalam hidup tak selalu semudah ini. Pelbagai.
Melibatkan sebab dan akibat yang kompleks.
Hingga menentukan bagaimana kita 10 tahun kemudian,
atau lebih dari itu, bagaimana kita 'menghadapi selamanya' kelak.

Betul hari ini mungkin salah esok.
Salah hari ini mungkin betul esok.

"Pengalaman mengajar, terpulang kita mengambil iktibar."


First came across this when  I read Umapagan Ampikaipakan's article in News Straits Times. A famous quote by Mark Twain. Become my fav since.


"Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do.
 So throw off the bowlines. 
Sail away from the safe harbor.
 Catch the trade winds in your sails. 
Explore. Dream. Discover."



Latar belakang gambar.


Turki, Aya Sofia.
 Hujan renyai-renyai.
4 atau lima darjah celcius saya rasa.

Usai meneroka Aya Sofia, rakan-rakan sudahpun menunggu di luar, saya dan Salam masih terkulat-kulat mencari tandas, dan terjumpa 'petunjuk' ini.
Terima kasih Majlis Perbandaran Istanbul kerana  buat saya gelabah pada saat-saat 'terdesak'. Namun kemudiannya menggelegakkan gelak saya pagi itu..

p/s:  yang benar di sebelah kiri ( in case ada lagi masa kalian pergi..=) ). Terfikir jugak ntah-ntah ada kamera rakam letak dalam rancangan 'Wakenabeb'. Keji la kalau camtu. haha.

7 comments:

-hazen said...

taktik kotor betul papadn tanda nih!

Akhyar said...

haha..tandas lama kot.

Balqis said...

haha...

by the way, nice quote.
terbaiklah letak entri tentang turki sikit2...
ha.

tepianmuara said...

>hazen.
tu r..aish.

>akhyar
tapi papan tanda tu taklah nampak lama sangat.hai..

>Kak Balqis.
'Ha' tu tak tinggal eh..haha.
patik menjunjung perintah.

ha.

Noor Faradzela Binti Mohamad said...

mcm knl la quote tu..
rse nye pnh letak dulu kn dlm choral speaking..:))
btw..ske tgk gmbar tu..

Salam Abdullah said...

Pak cik dalam gambar tu pening.
"Mana satu nak ke tandas nih!!"

Last skali tensen..
"baik aku balik guna tandas kat rumah!!"

hahaha~

tepianmuara said...

>nora
yup.
memang rembat dari situ la.
hak..aduhai..

>Salam
Tu pakcik guard la sayang salam oi..
ntah2 ni sume konspirasi de..haha.