20 January 2010

Imtihan!

Salam.

Selamat menghadapi peperiksaan kepada semua rakan-rakan, terutamanya yang berada di Jordan, Mesir, Morocco.
Juga rakan-rakan di tanah air.
Dan yang bertebaran di mana-mana ceruk dunia.


                  Picture of the year. Pulunlah dengan bahagia, walaupun tiada lagi Teacher Iqma yang akan membawakan air sirap yang lazat. 









   Menjawab peperiksaan juga perlukan stamina, bukan?

Selamat....
berperang dengan musim sejuk bersama bala tenteranya; hirom, katil, heater dan hormon melatonin yang memujuk tidur.

Selamat....
menguliti buku-buku tebal, menghafal, membuat latihan-latihan. Kekalkan kewarasan anda.

Selamat...
bermimpi keindahan hari-hari cuti yang akan dilalui selepas ini.

Selamat....
menunaikan lima solat fardu pada awal waktu. 
(Untuk saya, untuk saya, untuk saya, dan untuk anda.)

Selamat...
menjawab dengan tenang.

Bittaufiq wannajah!

9 comments:

SADIS said...

ko mmg pandai menulis la.

aku rase lau ko rajin sekit.

ko akan jadi satu FENOMENA!

err, wa da collect,lanje ayam nus sudah.

FuadShahLim said...

waa..ske gmbar 1st tuh..rndu segale2'y bout dat pic..rndu teech, rndu syazwan, enta, husni, iman namyra, daleela, fathin nur aqilah n syarifah syakinah..hee..rndu debate..rndu skula..rndu everything!!!~~

mujahidah said...

ma`attaufiq wannajah hanif!
smoge dpermudahkan sglenye.
do the best..

chaiyok!!!
=)

tepianmuara said...

>Sadis
Erk!aku gelak...perasan 5 saat...pastu gelak lagi..haha.
'paku dulang paku serpih...'

>Fuad
Thanks for mentioning the names.
The 'kanak-kanak' still rules (read: lives) in us!

>mujahidah
Terima kasih kak atas semangat.
Buat masa sekarang, 'the best' bermaksud mengurangkan tidur dari 12 jam kepada 10 jam..hehe

FuadShahLim said...

Kanak-Kanak Debate~!!!
4ever~~ =]

mujahidah said...

sme2..
jgn mkin kurang2kan tdonye..
10 jam oke..
hehe..
jge ksihatan doc!!
ag2 tgh musim sjuk..
(mmg mcm kakak bgi nasihat kat adk ni..hehe)

Abdul Munir Sanusi said...

macam semua final. harap ok haniff. pasni, boleh belanja ana yamani lepas habis exam

Balqis said...

Bangga dengan kamu. Dahlah dah sampai Istanbul. Cemburu, cemburu. Amik ibrah puas2 kisah Al-Fateh. Tentu lebih mantap dapat memijak bumi konstantinopel sendiri. Semoga dapat memaknai juga, InsyaAllah. ^^

tepianmuara said...

>mumtaz
nasihat diterima!ha..

>Bang Munir
Okeyh.tapi bukan kat yamani la...datang le rumah.sentiasa terbuka.

>Kak Balqis
InsyaAllah..moga akak akan jejak ke sana juga.