04 August 2011

Satu Percakapan Singkat

(dengan teman seniman)

Temanku,
tentang cinta kita pada hidup
mungkin tak banyak perbezaan
tentang cinta kita pada puisi
itupun tak ada perbezaan
tetapi kau lelaki
dan aku perempuan
di situlah letaknya perbezaan

Seorang lelaki
Membebaskan diri untuk membataskan pilihan
Seorang perempuan
membataskan pilihan untuk membebaskan diri


Zurinah Hassan
______________________________________


Puisi tulisan Zurinah Hassan selalu menggamamkan.
Oh, saudara dari utara, saya guna short cut, ambil ini sebagai kesimpulannya boleh?


______________________________________

Satu Percakapan Singkat ( juga )



Jumpa seorang senior, meminta pesan.


"Nikmatilah Ramadhan."


" Tahun lepas berapa kali khatam? Sekarang juzuk berapa? Sahur tak pagi tadi? "


" Cubalah tingkatkan. Boleh buat lebih. Baca dengan tafsir ke...Sahur jangan tak bangun.
Ni aku cakap untuk diri aku sendiri gak"




Terima kasih.
Sebuah pesan tak mesti panjang.
Sebuah pesan tak mesti manis.


Namun hari ini, saya kira, tiada yang lebih manis dari ini.





4 comments:

Akhyar said...

segan ana dengan enta

emirhasnan said...

segan ana dengan enta

main bowling pun hebat~

Anonymous said...

=)

syukran untuk segala support.

-kawan lama-

tepianmuara said...

>akhyar
segan daa aku ngan ko.
hah


>cidak.
bukan hebat, sengal. haha.

> anon
ish, tak termampu buat apa pun.
tapi kalau ada apa2, bagitaulah ya.

-kawan dah lama-