18 November 2010

jujur itu memudahkan,

...jujur juga menyakitkan.









Jumpa satu tulisan. entah siapa penulisnya.



 “Perempuan, makhluk yang kaya rasa.
dan harus, seiring masa, belajar mengendalikannya. ..agar tidak lepas bebas tanpa haluan jelas, tidak menyapa yang tidak selayaknya.

untuk akhir nanti, saat si perempuan dan rasanya dikemudi sang lelaki bergelar suami,
menuju Tuhan, kebahagiaan hakiki”



Oh, begitu rupanya...


Tapi, saya macam tak setuju juga. Lelaki perempuan, dalam hal ini, harus sama sahaja bukan?



Alhamdulillah.

Lega.

7 comments:

morsmode said...

aku terlalu jujur.
boleh jadi, aku terlalu menyakitkan.

iya?

timme said...

sambungan komen paah@matadore...

sampai kadang2 takut nak berlaku jujur,
ini kata2 jujur dr diri sendiri~

N.I said...

'jujur itu memeudahkan.'

well said. mencakupi semua tanpa perlu huraian pun. :)

Miss X said...

Lega?
Ada sedikit 'wow' di situ. Hahaha

tepianmuara said...

>matadore & timme
boleh jadi.
saya kira, memang kita perlu mengawal kejujuran.
tapi jangan sampai hidup penuh kepura-puraan.




>nisha ismail

those are not even my words, saya sampaikan je.

but, still, words I hold dear to.




>intonasi.

haaa, jangan dok fikir bukan2!

.: nia :. said...

no doubt, being honest can hurt people..
n they should be ready 2 accept de truth..
especially when they search 4 answers..huhu..

tepianmuara said...

yup.
can't agree more