14 December 2010

Ajloun





Jarak Ajloun dari Irbid tak sampai setengah jam pun. 
Kami naik MPV, pergi balik 15 dinar sahaja. Kongsi.
Masing-masing berharap, salji ada lagi.

Alhamdulillah, selamat sampai. 
Salji masih bersisa untuk kami hari ini. Pemandangan dari atas.

Semangat naqib kita ni.
 (Asalnya nak tangkap gambar lompat..Takpelah, tiada rotan akar pun berguna. ha )


Err..main tangkap je.



Lawa sebenarnya senja belakang tu. Tapi kamera tak cukup mantap lak. 



Gambar ni, saya nak tunjuk bulan je. 
Separuh. Awak nampak kan.



Bawah pokok epal.  Tuan Naqib dan khadamnya.

Kalau ada lawan kumpulan PINTAR paling jiwang, mesti kami menang. hah.



Cis, tipu. Muara mana ada salji. hah.




Pergi lepas Asar, main-main, pengisian sikit, balik lepas maghrib.
Seronok jugalah, setahun tak jumpa salji. 
Dan memang seronok, dapat mengumpulkan hati-hati.

"Jaga hati tak boleh sorang-sorang"

Saling mengingat, saling membantu, InsyaAllah.


Ha, badan macam nak demam pulak.
Makanya,
telan panadol dengan penuh semangat Pharma!

( kami exam Pharma hujung minggu ni. Doakan ya. )


___________________________________

Semua orang dah tahu kan, sembilan sepuluh Muharam ni.
Selamat berpuasa.





15 comments:

-hazen said...

ha!


tepianmuara tuuuu! hahahah!


ha, tu baru cara gelak dengan puas.

ha!

Cidak said...

patutlah abang naqib tuh beria menyoal aku dalam kelas tadi.

ada misi rupanya..


ikat hati tak ajak..cis!

=p

Hatta RaZiaN~ said...

lepas ni nak buat tulisan detarzone pulak la..haha..anep xajak saudara..xnak kawan~

budak adab said...

siot!!

main x ajak...ni aku jeles ni

btw,komen hazen memang btol.

Ha!

aeisyulillah said...

Salji. huhu

selalu buat aku jeles.

takpe2

`Izzati Idris said...

main salji pakai short sleeve je.apakah??

Anonymous said...

ye sy nmpk bulan tu ;)

tepianmuara said...

>hazen

(tersipu-sipu)

haha!

puas dalam jiwa, boleh?

ha.





>cidak
diskriminasi sikit, biasalah.

hah



>hatta
alalalalala

buruk la hatta merajuk






>budak adab.
korang memang komplot. cis.





>syazwanadzhar
kejap lagi.

chill, bro.




>izzati
dia orang kebal. ha.
Tapi sebenarnya, suhu kat Irbid ni rasanya lebih sejuk.
masa kami pergi tu takde angin kot.



>anonymous.
err,

till then.

analisiszikri said...

ok...silakan main salji puas2..ngeee

Anonymous said...

kalau kamu mengukur hati sebagai seorang duktur, ya memanglah hatinya sebahagian kecil cuma dari jasad kamu


kalau kamu mengukur hati sendiri sebagai seorang manusia selautan rasa.
yakin benar saya hati kamu seluas langit membiru. lebih dari itu, mungkin?

Muhammad Nidzam Yatimi said...

woah, best2... jeles2..

bittaufik wannajah exam tuh..

baca jangan tido2 k ..he

tepianmuara said...

>hanis
ya ya ya. memang puas laaa.
lagi2 salji yang ni sedap. err





>anonymous

Hati.
luas sempitnya bisa saja tiba-tiba.

keruh;moga cepat berlalu.
jernih; saat selalu dirindu.





>nidzam
hah..memang aku tengah camtu pun sekarang, baca...tido...tido..baca

eish,
sejuk..brrr.

akuaqilah said...

berpintar kat ajlun.peh jeles.

Rossarina™ said...

phew. jeles jugak nih. harap-harap nye irbid akan turun salji jugak lah. 3 tahun dah tak main salji. T_T

tepianmuara said...

>aqilah

nanti ada peluang lagi, insyaAllah.





>kak arina
hah. kata tak tahan sejuk?

sama-sama kita tunggu.