20 June 2011

Udang Galah Lemak Manis.

Ahad lepas, kami balik kampung. Ambil kesempatan memancing di Sungai Perak.
Bertolak selepas solat zohor. Terus menuju ke seberang.

Wak mengemudi.

Abah di depan.

Motif apa gambar ni tak tahu. haha

Masa ni tengah tak dapat ikan. Nak menulis tak bawak pen. Adeh.
Melangut je.



Berehat, menikmati ikan haruan masak cekur.

Senja di tepian muara. Ok, tipu.


Udang galah ni dinaikkan semasa mak sedang tahiyat akhir solat maghrib ( atas bot ).
Tak khusyu' dibuatnya, kata mak.

"Marem! Macam ni dah boleh baik Jordan. "
hah

Akhirnya mendarat atas kuali.
Sebab saya tak pernah masak sebelum ni, rujuk resepi internetlah nampaknya.


Alhamdulillah.





Wan, Zam, bila nak datang???


err..kali ni kelip-kelip tak kelihatan. Merajuk mungkin.



9 comments:

nawzahs, MB BCh said...

serius laziz.aku cume mampu makan udang beku segar dari peket,saiz kuku.

Nur said...

How I envy u, in many ways.

analisiszikri said...

"mak,balik nanti,hanis nak makan apa yang abang makan..nak pergi mana yang abang n semua pergi"

sampai ke besar. iri ni tak habis lagi.ehehehe...

tepianmuara said...

shazwan,

aku kat jordan tak rajin pun nak beli. tak berbaloi rasanya. selamat exam we!


Kak Nur,

tarik nafas panjang.
Alhamdulillah.
Alhamdulillah.

itulah kak. kadang sampai terfikir, 'hidup aku ni menumpang doa siapalah agaknya ya...'

Tuhan Maha Kaya, luas rahmatnya.



Hanis,

Aha!!
kena tambah, ' nak masak apa yang abang masak...'

=)

selamat exam dik!

NidzamYatimiRamli said...

wah.. seronok.. tapi aku pergi rumah kau dapat ke udang galah macam ni.. haha demand lebih ...

hmm... bila ek...adui...

*fikir-fikir

SyAKir uZaiR said...

waa..dh besa la skrg.hehe.
smpai ble ad kat msia??
nmpk bes la tgkap udang =)
tp tgkap pkai ape nh??

~PENCHENTA~ said...

Peh. Basah dah keyboard. Terliur!

tepianmuara said...

>nidzam

itulah.kalau kau datang aku usahakan.

tapi, bilalah lagi tuuu. tapi serius nak jumpa kau sekali lagi.


>syakir
sampai 2.7

alhamdulillah, memang bes.
memancing.=)

ko balik bila?

tepianmuara said...

penchenta,

haha. jemput tengok!=)