18 September 2011

'Teropong Hati'

'Alam itu kadang-kadang bisu dan kadang-kadang berkata, kadang-kadang muram dan kadang-kadang gembira rupanya. Semuanya itu bergantung kepada warna teropong hati yang melihatnya.'



from here...





...another 300 steps.



dia pergi dan terus berjuang, melukiskan alam.


Koleksi lain...

Barca Amman


Irbid

Amman-Irbid

Pantai Remis

Pantai Remis



'Kerana kekayaan yang sangat dicita-citakan oleh ahli seni bukan kekayaan wang, tetapi kekayaan bahagia, kekayaan alam yang tercurah ke dalam kalbunya.'

Petikan-petikan daripada Tenggelamnya Kapal Van Der Wijck.

Melihat matahari terbit dan terbenam, saya paling suka pada simbahan cahaya ungu. Biasanya ia mendasar, tipis, terbias dalam celahan cahaya jingga yang pelbagai lapis. Karam jiwa ditakluknya, jatuh hati lantaran curamnya.

Subhanallah.

Teringat orked di laman rumah.
Teringat lavender di laman rumah...orang.
Terfikir tulip ungu! 
Will it be more majestic than the blue one? 
Or even happier than the yellow one?
________________________________________


Gambar tak lawa, salah mode. hah

But this is certainly better than some random doodling. =)

13 comments:

Anonymous said...

pegi dengan sape anip?

tak ajak pun.

-cidak-

Anonymous said...

Subhanallah.
the orange color never fail to amaze me :)

nurfadhlinashaari said...

lavender!

aku suka tulip kuning. cop! haha

tepianmuara said...

cidak,

pergi berteman bayu.
heh.


Anon,
masa kecik2 saya selalu takut oren remang senja tu. hah



Fadh,
haha.

tulip kuning?ah, xde2. no chance. aku dah lama setia dengan dia.

=)

Anonymous said...

orite. rasa MCM tahu.
nnti ada ruang waktu akan sampai ensyaallah.
thanx a lot!

Nur said...

I love the first picture. It seems somber, down with grief so deep, yet, there is a hope beyond it.

Lu'luah Nur Jamilah said...

Tulip ungu?

tepianmuara said...

Kak anon,

Haaa. jangan datang lewat, tak dapat tengok dia jatuh betul2. InsyaAllah.

xde hal. =)


Kak Nur,
yup. we did talked about 'teropong hati, right?

=)

tepianmuara said...

lu'luah,

haaaa. yup2. tulip ungu.

kenapa tidak?

Nur said...

we talked a lot, tapi, teropong hati? yang mana ya?

tepianmuara said...

=)

'we'. ayat-ayat awal dalam entri, kak. dari Buya Hamka.

Maksud saya, kita menafsir gambar yang kita lihat, berdasarkan apa yang kita rasa.

Atau, sekurangnya, kemungkinan yang lebih tinggi begitu.

err, akak setuju nggak?

senyum lagi.

nurilhakim said...

OK. Sape nak nangis sila baca blog ni.

Regards,

Nurilhakim Hakim

tepianmuara said...

nurilhakim!

haha.

jangan camniiiii.