25 January 2012

Jalan-jalan Budak Sekolah

 I
"Masa muda ni lah nak jalan tengok dunia, dah kahwin nanti tengok anak.."
ujar Mahdi Ibrahim dengan yakin.

Kami angguk tanda setuju.


II
Tadi siang kami ke Parque de la Ciencias.
Masuk ke satu ruang pameran, kami tiba-tiba ditahan petugas bersut kuning.
Ya, berbahasa Spanish.
Dia 'bertanya', "Mana cikgu kamu?"
"Kami tiada cikgu. Kami sahaja berenam."

Dia buat muka-pelik-'manamungkin'.



Ketua trip kami, Luqman yang sentiasa concern (dengan akhawat Irbid yang ditemui).

 Rahman oppa. Penasihat agama. hah

Cuib Jun 'Pollo'. Jurupandu arah. Pembantu utama Luqman.

Basyir. Biro Persegaran. Juga sering terlibat dalam rundingan perdamaian.


Sadis. Biro Fotografi dan Puisi.



Haniff. Benda-hari dan his-stori.


Esok insyaAllah ke Cordova. 
Harap Puente Romano boleh menanti dengan sabar reunion kami. hah


Moga kembara ini berkembar dengan berkat dan rahmat.
Amin.

13 comments:

Anonymous said...

akhawat Irbid sedikit tergamam melihat kepoyoan kalian..

selamat berjalan

Anonymous said...

dh kawin tgk anak? err.

nima said...

blum lg update psal swiss.
hmm..

atiqah said...

wah...wah....wah....

Anonymous said...

>anon1
amboi, wakili akhwat irbid teruss.

haha.

tak kishlah, tapi tolong doakan ya.




>anon2
untuk penjelasan lanjut, boleh rujuk abang mahdi kami.
hah

>kak izzah
ha, cuak sebenarnya nak ke swiss ni, dahlah 5h4m. kira2 duit.
moga Allah lindung.


>atiqah
nak aku sambut kat mana?ha

Anonymous said...

anip! nk ikott ;D

Anonymous said...

tetibe gambar sadis ilang ?
konpius .

Ainul Arina Madhiah said...

*nasib baik dia tak buat pengumuman " siapa hilang anak? sila datang kaunter sekian2..."* hehe..

selamat berjalan~

kepalakotak said...

gudlak.

analisiszikri said...

tadaa... ^^,
bang,safar saedah..

Anonymous said...

ingatkan tak jumpa lagi. -.-

terima kasih atas ke-concern-an!

AzwanRamli said...

erm...best blaja luar negara...Bilalah aku nak pegi...

tepianmuara said...

>anon
dia pi delete.
pemalu. eceh


Kak Ainul,
yang tak boleh blah dia tanya banyak kali soalan sama, sampai kami pun konpius, sape yang salah faham ni??


anon,
concern?
amboi, yang mana satu ni???


Azwan,
hah, insyaAllah.
soon.

=)